Salgs- og leveringsbetingelser



Generelle oplysninger

Website: simplecare.dk
Virksomhedens juridiske navn: SimpleCare Aps
Organisationsform: APS
CVR: 34450633
Virksomhedsadresse: Nørredamsvej 120
Fredensborg
3480
Danmark
E-mailadresse: info@simplecare.dk
Telefon: 49214320
Virksomhedens etableringsår: 2012

Betaling

På simplecare.dk kan der betales med:
American Express, Visa-kort, Visa Electron,
MasterCard, Maestro, bankoverførsel, check, e-faktura.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra simplecare.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
OBS! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Der tages ikke gebyr ved betaling på simplecare.dk.

Levering

Levering sker med PostDanmark, GLS, fragtmand. Leveringstiden er 1-7 dage dage. Vi leverer til Danmark.

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på simplecare.dk
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på mail info@simplecare.dk eller telefon 49214320. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse og nederst i disse betingelser.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

RETURNERING

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for Apollo 928 elcooter. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. 500 DKK.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end
hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket
betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig
af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk
butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

SimpleCare Aps
Nørredamsvej 120
3480 Fredensborg
Danmark

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

HVIS DER ER NOGET GALT MED VAREN (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på simplecare.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

HVOR HURTIGT SKAL JEG REKLAMERE?
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

VI REFUNDERER RIMELIGE FRAGTOMKOSTNINGER
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes til:
SimpleCare Aps
Nørredamsvej 120
3480 Fredensborg
Danmark

VI HAR BRUG FOR FØLGENDE INFORMATION, NÅR DU SENDER VAREN TIL OS

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

HVAD SKAL JEG SENDE MED TILBAGE?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os på simplecare.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos SimpleCare Aps og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Følgende fra SimpleCare Aps har adgang til de oplysninger, der registreres om dig:

Direktøren

Den dataansvarlige på simplecare.dk er Direktør Søren Høgild

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Kundeoplysningerne bliver ikke transmitteret.

Der videregives ikke oplysninger til tredjepart.

Som registreret hos SimpleCare Aps har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til SimpleCare Aps via e-mail info@simplecare.dk.

Klageadgang

Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet
www.forbrug.dk
Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby
kfst@kfst.dk
41 71 50 50 (Hverdage 9-12)

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

SimpleCare Aps
Nørredamsvej 120
49214320
info@simplecare.dk

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
- Bestilt den (*)/modtaget den (*)
- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
- Dato


(*)Det ikke relevante udelades